The best memory in the Heisei era

Good evening, everyone. I'm Ibeibe in the Wakamoto seminar 18th. Few days ago, we finished to submit our graduation thesis, and we are enjoying the holiday season. But, I have no plan except going driving school and part-time job.

Today, I am going to write about the best memory in the Heisei era. In my case, the best memory is to complete the graduation thesis this year because it was so hard for me. Especially in the fall semester, it was necessary to write on the thesis anytime even though I had no idea. I was always pressed for time to submit it for feedback and motivation was unstable. In the end, I completed it with full of satisfaction one hour before the deadline. All of the members in Wakazemi waited me and helped to bind my thesis in despite of doing twice the work...I cannot thank you enough for their supports.

お久しぶりです。現在、卒論を提出し終えて年末年始に入るところです。私はバイトと教習所以外はほぼ寝て過ごしていますが。。

私の平成一番の思い出は卒論を一年間掛けて書き上げたことです。特に秋学期は提出期限に追われる毎日でした。各内容も一段と難しくなり納得のいかないことも多々ありました。最終的には提出期限の一時間前に満足のいく形で提出することができました。若ゼミのみんなは最後まで待っていてくれて、バインディングを手伝ってくれました。 それも一度提出しようとバインディングし終えた後に、納得がいかずもう一度見直しをしたいと言った後でした。みんなが提出し終わっている中で自分だけできてない申し訳なさ、自己嫌悪で不貞腐れた態度を取ってしまい反省しております。また、若ゼミのみんなには温かく支えていただいて感謝しかないです。。

IBEIBE

© Wakazemi 1-20