Looking back on my college life

I cannot believe that it's time to say goodbye to my college life.
Looking back, I tried a lot of things in four years, for instance, AES cource, orientation leaders, ESS club and Wakazemi.
Sometimes it was hard for me to complete tasks, but I could achieve the goals all the time thanks to my teachers, precious friends and my family. I am grateful to all the people who supported me.
I definitely do not regret anything in my college life, and I can confidently say that I have grown. I am so proud to meet wonderful teachers, great friends, and also proud of myself.

もう大学4年間を終えようとしていることが考えられません。大学では少しでも興味があることには挑戦してきました。AES、Shakespeare Production、教職、若ゼミ、SA、オリテリーダー、ESS部では部長も務め、アルバイトも頑張りました。列挙するのは簡単ですが、一つ一つに深い思い出があります。楽しいことばかりでなく、やってもやっても終わらない果てしない課題に追われたりプレッシャーに負けそうになったり、苦しいこともたくさんありました。しかしながら、こうして今思い出すとポジティブな感情ばかりで、自分が頑張ったからこその達成感や友人との思い出がそうさせているのだと感じます。
大学では人生観を変えてくれた素敵な先生(コーチ)を始め、かけがえのない仲間に出会うことができたことが何よりの収穫だと思います。追いコンでも言いましたが、本当に、わざわざ愛媛から出てきて同女で4年間過ごした甲斐がありました。胸を張って地元に帰れます。
同女にきて、以上に書いたようにたくさんのことに挑戦して、何一つ悔いはないです。本当に、一つ一つ、やってよかったと思っています。

4年間関わってくれたみなさん、本当にありがとうございました。
本当に寂しいですが、『旅の終わりは旅の始まり』、この四年間を糧にまた新生活がんばります。

RH

© Wakazemi 1-20