Today’s session (5/15): Motivation

①VT topic “What is your favorite movie? Or What movie did you see recently?

②Reading words of this week 『学問とは研究をめぐる人間関係である』

Talk about listening strategies
Question: In junior high school for 2nd year students, “How do you teach listening skill?”

④Presentation –“Conceptualizing Motivation in Foreign-Learning Learning”

⑤今回の論文のおさらい
Integrative motivation とinstrumental motivation の関係性

⑥今週の報告
 →実習に行く人…実習校に出す依頼状
 →マックの三脚が初始動!
 →個別面談の日程を決める!

                                                                        •  

今日のゼミはこのような形で進めました。
プレゼンターのぽこちゃん・まおちゃん、ありがとう。お疲れさまでした!
5限の時間には、くーちゃんとともが来てくれました!!2人に久しぶりに会えて、とっても嬉しかったです!2人のおかげで、より楽しい時間になりました。またあそびにきてね!(^^)!
皆さんご協力ありがとうございました。

We did today’s session following above.
Thank you for your cooperation!!

Written by Naoko

© Wakazemi 1-20