My lovely heroine

Hello, everyone. As the second series, we'll introduce our hero or heroine.

早くも第一シリーズが終わり第二シリーズに入りました。第二シリーズでは、私のヒーロー(ヒロイン)について紹介していきます!

My heroine is two cats that they work as a stationmaster of Wakayama Electric Railway. Do you know their name? Yes, their name is‘Tama’and‘Nitama'. Tama assumed the post of station manager in 2007 and she became the first of stationmaster. Thanks to her, Wakayama Electric Railway revitalized and beckoned many people from all over the world. It became the beginning of a cat boom. She was working as a stationmaster for a long time, but unfortunately, she passed away in 2015. I felt really sad when I heard the news, because I really loved her. After that, she was appointed permanent honorary stationmaster and was praised as heroine even now. She is really honorable cat and I applaud her honor. Nowadays, Nitama has succeeded to her position and she is a stationmaster of the second generation.

私のヒロインは、かの有名なネコの駅長として初めて任命された「たま」と「にたま」です。彼女たちは、主に駅長として和歌山電鉄貴志川線を一緒に見守り日本だけでなく世界からもお客さんを引き寄せています。そのおかげで、観光客が増え乗客数の増加や町の観光アピールにもつながりました。彼女たちの登場がきっかけで、日本ではネコブームになり今では犬派と同じくらいネコ好きの方も増えてきたんだとか・・私もネコが本当に大好きで彼女たちに会いに貴志駅を何度か訪れました。たま駅長が亡くなる前に行ったのですが、その時は彼女は見れなくて「にたま」を見ました。本当に可愛くて癒されると同時に駅長として頑張ってる姿に感銘を受けました。また、そこではカフェや売店もあるので和歌山の特産品を使ったスイーツが食べれたり彼女たちのグッズも販売されているので購入することもできます。そして、写真撮影をしたり運が良ければいちご電車おもちゃ電車といった珍しい電車も見れるかも・・

She is the eternal heroine for me. I support her and hope her to do great things.

まだ訪れたことがない方でネコ好きな方はぜひ一度行ってみて下さいね(^∇^)

※私にとって〇〇の秋は、食欲の秋です!特にこの時期は、美味しい物がいっぱいあるので食を楽しみつつしっかり食べて体力をつけていきたいです。

2017年10月21日 若ゼミ18 Tomomin

© Wakazemi 1-20